Interiorisme comercial

Interiorismo comercial

Interiorisme comercial, disseny d’un espai còmode, modern i relaxat

La propietat d’aquesta important cadena de locals de distribució de ceràmiques i materials de construcció va encarregar al nostre estudi d’arquitectura interior un projecte d’interiorisme comercial, concretament amb el disseny del seu showroom.

La idea del nostre client Innova Catalonia Ceràmica era la de capgirar la forma d’atendre als seus clients en un espai on acollir als professionals de la construcció i/o als interioristes en una atmosfera còmoda, moderna i relaxada. Un espai on aquests poguessin triar amb els seus clients la ceràmica, els sanitaris, les aixetes i els revestiments, és a dir, tots els materials necessaris per a l’ejecció de l’obra.

Aquest va ser el punt de partida per a la creació d’aquest projecte d’interiorisme comercial. Un local d’ambient net i ordenat, on les ceràmiques i els altres elements estan presents però no s’imposen, evitant en tot moment la proliferació de materials a la vista que poden acabar desorientant al client final.

Interiorisme comercial

La distribució de l’espai, un element primordial en l’interiorisme comercial

La majoria de mobiliari es va dissenyar exclusivament per a aquesta botiga i els materials de revestiment que es van utilitzar van ser els propis que es poden adquirir en aquest local.

La il·luminació es va estudiar de manera que reproduís de la millor forma possible la llum diürna per no alterar cromàticament els colors de les ceràmiques.

La distribució del local es va dissenyar de manera que la circulació fos fluida i que els productes estiguessin ordenats per grups o categories. Així mateix, les taules per a atenció als clients tenen la suficient separació per garantir la privadesa en les converses, especialment quan es parla de quantitats i preus.

També es va tenir en compte el fet de facilitar els canvis d’ambients, per així, poder estar al dia quant a materials utilitzats sense causar un cost exagerat.

El resultat final va ser tan encertat, que poc després aquest sistema va ser imitat per altres distribuïdors que van comprendre que d’aquesta forma es podia augmentar la fidelització dels seus clients i per tant, de les seves vendes.