Disseny corporatiu

Disseny corporatiu

La imatge corporativa en el disseny corporatiu

Les empreses de nova creació que volen crear una nova xarxa de locals per la venda de productes o que senzillament vulguin actualitzar el seu negoci, han de pensar en la imatge associada a la seva marca perquè els seus establiments siguin fàcilment identificables i diferenciats de la seva competència.

Així és com neix el disseny corporatiu, aquest concepte no només s’aconsegueix amb la decoració del local sinó que també amb la imatge corporativa, que és la targeta de presentació al públic, un logotip prou atractiu i diferenciador que s’ha d’utilitzar en tots els elements de comunicació que faci l’establiment.

L’objectiu és crear una integritat en la marca prou atractiva per atreure a possibles compradors.

Disseny corporatiu

El disseny corporatiu en la decoració de locals comercials

Moltes vegades 30 metres quadrats són suficients per mostrar els millors productes que té un fabricant, en aquest projecte de disseny corporatiu es tractava d’una exposició d’articles de luxe en un petit local de Carla Sade.

Els productes de qualitat han de ser mostrats com si fossin a un museu, com peces úniques. La tendència actual és la de no carregar els locals comercials amb moltes mercaderies, sinó tot el contrari i molt especialment en articles de qualitat. Les botigues han de mostrar-se les peces més significatives de cada col·lecció i fer-ho com si fos una peça única per que el client se sentirà més atret per una peça “especial” que per una d’adotzenada.

En aquest projecte d’arquitectura corporativa es va reservar l’aparador per exposar les últimes novetats de la col·lecció i en el fons del local, es va situar una fornícula il·luminada per a les peces més especials. Un parell de backlights anuncien les tendències de la temporada. Una cortina de davant confeccionada en els tallers del mateix fabricant, no només serveix per donar calidesa al local, sinó també per amagar un petit magatzem.

El disseny corporatiu ha de tenir en compte aquestes i altres qüestions, ja que, cada producte requereix la seva pròpia forma d’exposició i venda.